Teleselskabet fra helvede

af marensblog.

For over ti år siden skiftede jeg til Telia. Big mistake. Huge. Det tog halvandet år før de var færdige med at tage røven på mig, og jeg slap væk til Telenor. Som jeg ikke synes er sådan verdens bedste teleselskab, men de overrasker mig i hvert fald aldrig. Hverken postivt eller negativt. Så vi har levet med hinanden stille og roligt siden. For snart et år siden prikkede Djævlen mig på skulderen igen. Ung fyr, charmerende. Vittig var han også. Jeg forklarede ham, at uanset hvor morsom han var, så var der intet, der kunne få mig til at skifte tilbage til Telia. Men argh. I am only human. Så da han både begyndte at grine af mine vittigheder og sagde, at jeg kunne ringe meget billigere fra udlandet, kom jeg til at sige ja. Han lovede, at det ville gå helt smooth denne gang. De fiksede alt, flyttede nummer, jeg ville bare skulle lakere mine negle og drikke min latte.

Nå.

Siden har Telia sendt mig regninger hver måned. Og det er der jo ikke noget fordækt i – bortset fra, at de aldrig har flyttet mig over til dem. Jeg har stadig Telenor. Der, fordi jeg benytter mig af dem, selvfølgelig også sender mig regninger. Da jeg fik den første Telia-regning, skrev jeg til Telia, om de måske kunne lade være med at sende mig regninger, før jeg rent faktisk benyttede mig af dem. Ups, skrev de tilbage. Sker aldrig igen. Det skete så ups igen næste måned. Jeg skrev, om de måske kunne vente med de regninger. Hovsa, den annullerer vi, skrev de. Sker ikke igen. Allright, svarerede jeg og stod igen måneden efter med en regning fra dem i hånden. Jeg kan ikke huske om jeg fik skrevet. For så døde min mor, så døde min stedfar, så begravede jeg og ryddede og prøvede at skrive en roman og passe mine børn uden at selv at skulle lægges i graven.

Der står stadig Telenor i mit display. Jeg får stadig regninger fra Telia, en hel lille bunke har jeg efterhånden. Men tænkte lidt, at de på en eller anden måde efterhånden må have fattet, at jeg ikke har købt noget af dem og derfor ikke skal betale. Det var dumt tænkt. I går åbnede jeg en af regningerne. Kunne se, den var fra Inkasso. Jeg skrev til igen Telia. Åh, inkasso, sagde de, nej, desværre, så er det ikke vores afdeling mere. Det må du selv ligge og rode med. Hej hej.

Fra nu af hedder min kat Telia.

23 svar til Teleselskabet fra helvede

  1. For hede hule helvede da også!! Sikke noget lort (beklager mit franske)! Har du overvejet at smide dette indlæg på deres Facebook-side?

    27. april 2017 kl. 10:18
  2. Gitte siger:

    ja, føj for den. Jeg har haft TDC i mange år, og der har heldigvis ikke været de store problemer, bortset fra navnet nu: yousee …

    27. april 2017 kl. 10:22
  3. Tine siger:

    Jeg flyttede – og det skulle jo ikke, ifølge Telias hjemmeside, være problematisk overhovedet. Simpel formular. Bum
    Det viste sig at være mere end bare problematisk. Hver gang jeg kontaktede Telia, for at fortælle dem at min tv boks stadig ikke var aktivetet, lovede de at aktivere den.
    I stedet for at aktivere den, sendte de mig så en ny tv-boks, – der heller ikke virkede, fordi den ikke var aktiveret…
    Når jeg ringede og påpegede, så høfligt jeg overhovedet kunne, at jeg ikke ønskede en ny tv-boks, blot et signal, lovede de et signal. Og sendte mig en ny tv-boks – fordi… sådan er deres system indrettet.
    1,5 måned og 5 tv-bokse senere, skreg jeg mig hæs til uskyldig medarbejder – Og fik endelig signal.
    Hvis Telia’s røv kløede, ville jeg ønske Telias arme var for korte til at nå!

    27. april 2017 kl. 10:58
  4. Katrine siger:

    Prøvede det samme. Bare med Dansk Kabel TV. Endte med at give op. Fordi beløbet ikke “var større”… Er fuldstædig vaccinereret mod TV.

    27. april 2017 kl. 11:02
  5. Anna siger:

    Greenspeak. God service og god karma. Bum.

    27. april 2017 kl. 11:10
  6. Tina Nielsen siger:

    Åh for helvede hvor er det bare et skod selskab. Min mand bokser også med dem lige nu. En telia butik har nemlig været så venlig at sælge en masse telefon, tablets og abonnementer til en mand der benyttede min mands cpr-nummer. Det burde simpelthen ikke kunne lade sig gøre. Han udfyldte tro og love erklæring og fik at vide han skulle ignorere de kommende regninger. Det gjorde han så, indtil der kom brev fra inkasso. Så viser det sig at regningerne kom i et nyt kundenummer, selvom man ikke kan have to kundenumre i samme selskab… Man bliver sgu så træt.

    27. april 2017 kl. 11:15
  7. Mette siger:

    Jeg fik regninger fra Telia før jeg overhovedet fik en mobiltelefon. Det var meget imponerende.

    27. april 2017 kl. 11:56
  8. Anne siger:

    Jeg vil overveje at tage den til Forbrugerklagenævnet. Det kan simpelthen ikke være lovligt, det der. Og så smider du historien op på Trustpilot, Telias Facebook-side og beder os dele den. Og så har de fucket med den forkerte kunde!

    27. april 2017 kl. 11:59
  9. Lars Olufsen siger:

    Meget har du udsat den kat for, men at tage skraldet for Telia, synes jeg alligevel er synd for kræet.

    Men der tegner sig en trend mht svenske servicevirksomheder, synes jeg. Telia er noget skidt. PostNord er noget skidt. Svensken er vist ikke en god serviceyder. De vil hellere sælge ting i flade pakker, og så må man selv servicere.

    27. april 2017 kl. 12:11
  10. Anne siger:

    Har haft samme problem med samme selskab.
    Selv efter at jeg flyttede nummer til anden udbyder sendte de mig regninger.
    Men jeg har selvfølgelig også haft samme problem med Waoo. Selv en skriftlig opsigelse er åbenbart ikke nok. Fik regninger 6 mdr efter jeg var flyttet…

    27. april 2017 kl. 12:12
  11. Rikke Knudsen siger:

    Jeg kan fortælle den samme historie om Telenor. CBB er de eneste for mig.

    27. april 2017 kl. 12:14
  12. Pia siger:

    Coopmobil er altså også rigtig gode – og billige

    27. april 2017 kl. 12:41
  13. Anja siger:

    Jeg har haft en meget tilsvarende historie bare med Telenor. Fik at vide den ene dag af Telenor at nej, nej, jeg havde da intet jeg skulle betale hos dem! Bang! Dagen efter! Inkasso! Jeg sloges så meget med inkasso-firmaet, som seriøst ALDRIG svarede på nogen mails, opkald eller lignende. Så jeg gav også op…..forfærdeligt. De har været i Kontant med lignende sager og deres Facebook-side svømmer over i lignende historier.. Jeg fatter ikke så store selvskaber får lov til at lave de numre…..

    27. april 2017 kl. 15:12
  14. Nanna siger:

    JEG ER CHOKERET! Tænk at man kan risikere inkasso fordi et fucking tungnemt idiotfirma gør dét der? Og så skal du have en masse bøvl med at få dig viklet ud af situationen, som DE har skabt. Aaaaaaargh. Du burde jo have erstatning for tabt arbejdsfortjeneste for de timer, du skal bruge på det. #SagsøgTelia

    Op på deres facebookvæg med historien, og brug bloggen til at få folk til at dele!

    27. april 2017 kl. 16:42
  15. Stefan Skøtt siger:

    Altså ikke fordi jeg skal blande mig.
    Men jeg tror simpelthen ikke på at Telia sender dig regninger som de ikke har deres ret til at sende..
    Når man godkender en kontrakt med et teleselskab, så godkender man også at man skal betale abonnementpris fra denne dag.
    Du har højst sandsynligt modtaget et simkort fra Telia nogle dage efter du har snakket med sælgeren.
    Hvis du ikke har brugt din fortrydelsesret inden for 14 dage, eller har opsagt efterfølgende, så kan jeg ikke se at Telia har gjort noget galt.
    Telia er i sin fulde ret til at sende dig de her regninger, og de er i sin fulde ret til at sende dig til inkasso, hvis du ikke betaler dem

    27. april 2017 kl. 19:54
    • Sine Christiansen siger:

      Læs li Marens historie én gang til
      Hun blev jo aldrig flyttet til telia! Dvs hun var kunde hos det gamle selskab stadig. Altså blev hun ikke ‘firbruger’ hos telia! Man ka vel ikke være kunde TO steder, vel?
      Der er iøvrigt ingen ‘abonnement’ på mobil aftaler længere. Man køber en pakke med div.
      Telia medgiver jo osse gang på gang at de har lavet fejl. De har nok bare et IT system der er så ringe at de bør overvejer et nyt..
      Det er en klokkeklar tragisk historie
      Jeg mener at firmaer der ikke har styr på hvem der er kunder og ikke, hos dem, har et MEGET alvorligt problem når sager går til inkasso! Det aktuelle firma bør bøde for det!

      27. april 2017 kl. 20:34
    • Gitte Kaaterud siger:

      Det gør de så, og de gjorde det samme for mange år tilbage til mig. Måtte gå ad bagvejen via en salgschef (hos Telia) min daværende arbejdsplads samarbejdede med, og han fik endelig sat en stopper for deres idioti. Men fik man en undskyldning….aldrig. Tror jeg kæmpede med Telia i 1,5 år, for at få dem til at indse deres fejl.

      27. april 2017 kl. 21:02
    • Maren siger:

      Jojo, jeg har betalt startabonnement, tror det var 100 kroner. Og har skrevet under. Men de har bare aldrig flyttet mig over. Kun sendt mig regninger. Hvilket Telenor så også gør, fordi jeg jo bruger dem.
      Sagen var, at jeg var bundet til mit andet teleselskab et par måneder og bagefter ville det ske automatisk. Men det skete aldrig automatisk. Det eneste der skete var at jeg fik regninger, jeg skulle skrive til dem for at annullere. Da livet smadrede ind i mig og jeg ikke konstant fik skrevet til dem for at annullere de regninger, jeg i første omgang ikke skulle have, sendte de mig til inkasso. Jeg synes faktisk ikke på nogen måde de er i sin fulde ret til at indkræve penge og sende mig til inkasso.

      28. april 2017 kl. 07:11
      • Julie siger:

        Kære Maren,
        Du kan roligt ringe til telia igen og kræve, at de tager kontakt til inkasso og trækker sagen tilbage. Det er dem der prøver at få inddraget penge, de ikke har ret til og det er derfor dem, der har begået en fejl. Den må de selv rette op på.

        30. april 2017 kl. 22:59
  16. Anja siger:

    Ja men… Hvad har den stakkels kat da dog gjort

    27. april 2017 kl. 21:29
  17. Mette Esmeralda siger:

    Faaaack!!! Jeg skifter til Telia fra 25/5-17. Fra Yousee som i det seneste halve år har sendt mig til inkasso to gange uden at sende fakturaer inden da.
    Så det du fortæller mig er at jeg er fucked uanset hvad?

    28. april 2017 kl. 21:22
    • Lene B siger:

      Bare rolig, jeg har haft 4 abonnementer hos Telia ‘for evigt’ og har aldrig haft problemer. Og nogle gange er de endda flinke og ringe for at sætte prisen ned. Eller data op. Og man kan gå i biffen til halv pris HVER tirsdag Jeg er MEGET tilfreds. Så vær ikke bange, jeg tror de har mange tilfredse kunder

      3. maj 2017 kl. 15:42
  18. Jacob Christensen siger:

    Sidebemærkning, men hvis jeg tæller efter har katten fire liv tilbage. (Jeg kan ikke lige sige hvilken betydning det har for telefonabonnementet)

    8. maj 2017 kl. 14:13

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *