Teleselskabet fra helvede del 2

af marensblog.

Jeg overvejer at vie resten af mit liv til at skrive grimme ting om Telia. Vi har været omkring det før.

Sagen:

For to år siden blev jeg ringet op af Benjamin fra Telia. Han var vældig flink og havde et godt abonnementstilbud til mig.

Men jeg ved nu ikke rigtig, Benjamin, sagde jeg, for sidst jeg prøvede at skifte til Telia, fuckede I mig noget så grusomt, flyttede aldrig mit nummer over, men sendte mig i stedet firstusinde regninger.

Det sker ikke denne gang, Maren, det lover jeg dig, sagde Benjamin. Du skal INTET gøre. Dit nummer vil blive flyttet automatisk over, når du om et par måneder ikke mere er bundet til Telenor – så du skal bare læne dig tilbage og nyde vores gode vilkår.

Allright, sagde jeg til Benjamin og skrev under.

Straks efter begyndte Telia at sende mig regninger. Hov hov, sagde jeg, I har jo ikke flyttet mit nummer. Æj, undskyld sagde de og sendte mig flere regninger. Argh, sagde jeg. Nå, hov, sagde de – og sendte mig endnu en stak.

Mit nummer flyttede de aldrig over. Det er to år siden. Men jeg har fået rigeligt med regninger, som de virkelig kræver jeg betaler nu. Jeg prøver at ringe, jeg prøver at skrive, men bliver cyklet rundt i systemet.

Har endda prøvet at skrive til Benjamin.

Benjamin, for fanden, du LOVEDE det ikke ville ske, sagde jeg. Men Benjamin er rimelig kølig. Hey, siger han. Det er jo bare mit job a sælge dig skidtet, du er alene med lorten nu, good luck. Thanks a fucking lot, Benjamin, som ikke mere er så smør i stemmen, som da han prakkede mig elendigheden på.

Jeg skriver for gud ved hvilken gang til Telia. Det er ikke  vores problem mere, siger de. Nu er det opkrævningsfirmaet Sergel. Hahaha, jeg ville grine højt, hvis jeg ikke var så frustreret – og hvem fanden har tid til at bruge så meget tid på et fucking teleselskab, man ikke engang bruger? Det er ved at være sådan, at jeg har fuldtidsarbejde, jeg har børn og jeg har Telia.

Nu har jeg netop fået brev fra en ny dame. Hun hedder Heidi. Hun forstår mig godt, skriver hun. Hun har set på sagen. Og skriver:

Jeg har på baggrund af din henvendelse per kulance tilbagekaldt sagen fra Sergel A/S, så du skal se bort fra skrivelserne fra dem.

Derudover har jeg sørget for, at du blot skal indbetale 4799,75 kr. til Telia.

Beløbet bedes overført til vores konto i Danske Bank inden 30 dage.

Skide godt sørget for Heidi. Skide godt.

Og hvis jeg er utilfreds kan jeg skrive til en adresse, der linker ind på en hjemmeside, jeg ikke fatter en tøddel af.

Ser kun jeg har tre muligheder:

  1. Gifte mig med en jurist, der kan hjælpe mig med sagen (og evt kan få min dom sat ned til 15 år, når jeg en dag møder en, der arbejder hos Telia).
  2. Flytte til Ecuador.
  3. Bruge resten af mit liv på at skrive grimme ting om Telia på min blog.

Ses.

17 svar til Teleselskabet fra helvede del 2

  1. Pernille siger:

    4. Henvende dig til Forbrugerstyrelsen eller advokatvagten…. og du må fortsat gerne svine Telia til

    22. juni 2017 kl. 11:10
  2. Peter siger:

    Altid huske, aldrig glemme, aldrig købe noget af Telia. Det rimmer måske ikke, men det passer.

    22. juni 2017 kl. 11:15
  3. Gitte siger:

    Du skal bare fortsætte med at gøre dem opmærksom på, at du ikke vil betale for et produkt, du ikke har modtaget. Så længe, du gør det, må de ikke sende dig videre til inkasso. Det kan godt være, de alligevel gør det, men det skal du bare tage helt roligt og så gøre inkassofirmaet opmærksom på, at du ikke anerkender at skylde Telia noget.

    22. juni 2017 kl. 11:24
    • Linds siger:

      Og sørge for at det er på skrift du gør det altså. For ellers kan de ligesom til hver en tid hævde at de var døve på tidspunktet for samtalen 😉
      Gem AL kommunikation og blev ved med bare at skrive samme sætning igen og igen.
      Jeg har ikke modtaget varen og vil derfor ikke betale.
      Hver gang du sender dem mailen så gemmer du en kopi af den.

      Det er noget bøvl og ja det er f*cked up at det overhovedet er nødvendigt.

      22. juni 2017 kl. 11:51
  4. Zerpentine siger:

    Tæppe bombe deres Facebook side..
    advikat vagten i Samllegade er gratis
    Findes også på Bibloteker …forskelligt fra Biblo til Biblo hvad tid
    Gentofe hovedbiblo tirsdage

    22. juni 2017 kl. 11:36
  5. Mette siger:

    Gør indsigelse, igen og igen. De må ikke sende noget til inkasso der er gjort indsigelse på. Måske er kravet forældet om 5 år….

    22. juni 2017 kl. 11:38
  6. Hanzii siger:

    Det de andre siger.

    Fortsæt skriverierne her (det hjælper ikke, men det underholder os).
    Skriv på deres Facebookside, hvor de er nødt til at reagere, fordi det er synligt for verden.
    Insister på kun at kommunikere med overordnede, når det er mail/telefon.
    Og så er det ganske korrekt, at de ikke må sende sagen til inkasso, så længe der er strid om, hvorvidt du overhovedet skylder pengene.

    22. juni 2017 kl. 11:42
  7. Sender lige en krammer fuld af varme og forståelse – jeg har nemlig (også) engang været kunde hos Telia. Det bliver jeg helt sikkert ikke igen!

    22. juni 2017 kl. 11:59
  8. Mette siger:

    Klag til Teleankenævnet og oplys din sag grundigt med alt hvad du har modtaget fra dem.

    22. juni 2017 kl. 12:27
  9. Sisz siger:

    Lav en stribe om det og post den på deres Facebook-side!

    22. juni 2017 kl. 12:32
  10. Sine Christiansen siger:

    Bli’ ved for faen, kloge seje quinde!
    Har selv brugt TIMER på lignende.
    De lever af, de firmaer, at man ikke har tid eller overskud, retorisk stædighed etc, SÅ GI DEN GAS! NAK DEM !

    22. juni 2017 kl. 15:40
  11. Kommet lige i tanker om at BT og EkstraBladet svælger i den slags – jeg mener de har en mail man kan skrive vedr. den slags ‘personlige’ oplevelser. Det er også forsøget værd!

    22. juni 2017 kl. 17:37
  12. Rasmus siger:

    Hej Maren – Du kunne begynde med at poste dette indlæg på Telias facebookside og bede alle dine læsere, venner, netværk osv like og dele. Med lidt held kunne det jo ende med en shitstorm, og lur mig om de så ikke pludselig finder ud af at rive dit girokort itu. kh

    22. juni 2017 kl. 19:45
  13. Emma Broberg siger:

    Hej Maren – de må faktisk slet ikke sælge dig telefonabonnementer over telefonen, det er bundulovligt.

    Du kan læse lidt om reglerne her:
    http://www.forbrugerombudsmanden.dk/hvad-gaelder/vejledning-til-markedsfoeringsloven/spam-og-uanmodede-henvendelser/telefonsalg/

    Og hvis man googler lidt, ser man at de gør det på trods – der findes en del artikler, det her var lige den nyligste jeg kunne finde:
    http://stiften.dk/erhverv/Telia-faar-boede-for-ulovligt-telefonsalg/artikel/237040

    25. juni 2017 kl. 11:41

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *